Wednesday, March 10, 2010

Argument with my God.



My God,

I'll forget the Earth.
I'll forget this world.
I'll forget those I lost
I'll forget those I didn't love.
I'll never come back to the Earth.
Unlike you my God.

You are nostalgic about this world !
Not about this world,
But about those you created.
Those you love.
Those you created in your mind and in your heart.

You love them.
It's a haunting love.
I don't !

I want to leave this world.
And you want to come back here !
I want to die from this world.
And you want to live again.
Through your love for this world.

I want to forget.
You want to remember !
I want to enter my everlasting rest.
You want to suffer again for this world !
I'm tired of living.
And you are not tired of dying for love...

Wich one of us is the most logical ?
Is it not me ?
Wich one of us is the most illogical ?
Isn't it you my God !

You get on my nerves for being so the wrong way.
You get on my nerves for being so off the beat.
You get on my nerves for being so misused.

For a long time, I stopped being a general, a Moses, or an Abraham.
I'm only good at poetry.
What do you want me to do in this sickworld ?
I'm only good at music.
What do you want me to do in this dying world ?
I'm only good at good sayings.
What do you want me to do in this suffering world ?

You get me tired of loving people so much.
You get me tired of being so human.
You get me tired of saying you need me
In your business,
In your problems,
In your dreams.

I just want to leave.
But you want to stay !
I want to die.
And you want to stay !

Even for all the wealth of this word, I don't stay in this Earth.
But you, for a hair on a humain being's head, you are still here !
Is it sensible for you ?
Is it sensible for you to be God
and love the man
and love the woman
and love the child
and love the old one.

I'm angry.
But I can't decide to leave you.
I'm not sensible either.
I feel a little love for you too.
Deep inside me Quo Vadis is talking to me.

Deep inside me I know my life has no sense without you.
Deep inside me I know I belong to you as much you belong to me.
Deep inside me I know we are like twins.
You gave your life for me.
Deep inside me I know we are unseparable for ever.

Quo Vadis ...
" Where are you going ? ...
  What does it matter Lord ...
  Provided it is with you ! "

Lord, will I be again a general ?
Lord, will I be again a winner ?
For you ? With you ?
For the love for this world ?
For the love for those you love ?

Captain TRAN


Mythic song for Canadian French




Mon Dieu,

J'oublierai la terre.
J'oublierai ce monde.
J'oublierai ceux que j'ai perdus.
J'oublierai ceux que je n'ai pas aimés.
Je ne reviendrai jamais plus sur la terre.

Toi, par contre, mon Dieu,
Tu as la nostalgie de ce monde !!!
Pas de ce monde,
mais de ceux que tu as créés.
Ceux que tu as aimés.
Ceux que tu as formés dans ta pensée et ton coeur.

Tu as un coeur plus grand que moi.
Tu as un amour plus lancinant que le mien.
Je veux quitter ce monde.
Et toi tu veux y revenir !

Je veux mourir à ce monde.
Et toi tu veux revivre ton amour pour ce monde !
Je veux oublier.
Toi tu veux te souvenir !

Je veux entrer dans mon repos éternel.
Toi tu veux encore souffrir pour ce monde !

Je suis fatigué de vivre.
Et toi tu n'es pas fatigué de mourir !

Qui de nous deux est le plus logique ???
N'est ce pas moi !!!
Qui de nous deux est le plus illogique ???
N'est ce pas toi !!!

Tu m'énerves à être si à contre-sens.
Tu m'énerves à être si à contre-temps.
Tu m'énerves à être si à contre-emplois.

Il y a longtemps que je ne suis plus un général.
Je ne suis bon que pour la poésie.
Que veux tu que je fasse dans ce monde malade ?
Je ne suis bon que pour la musique.
Que veux tu que je fasse dans ce monde moribond ?
Je ne suis bon que pour les bons mots.
Que veux tu que je fasse dans un monde en souffrance ?

Tu me fatigues à trop aimer les gens.
Tu me fatigues à être trop humain.
Tu me fatigues à dire que tu as besoin de moi !
Dans tes affaires,
Dans tes problèmes,
Dans tes rêves.

Je veux partir.
Et tu veux rester !

Je veux mourir.
Et tu veux vivre !

Même toute la richesse de ce monde,
Je ne reste pas ici.
Et toi pour un cheveu sur la tête, tu restes encore là !

Est-ce raisonnable pour toi ?

Pourtant je n'arrive pas à me résoudre à te quitter.
Moi aussi je ne suis pas raisonnable.
Moi aussi j'ai un peu d'amour pour toi.

Tout au fond de moi, Quo Vadis me parle.
Tout au fond de moi, je sais aussi que ma vie n'est rien sans toi.
Tout au fond de moi, je sais aussi que je t'appartiens autant que tu m'appartiens.
Tout au fond de moi, je sais qu'on est comme des jumeaux.
Tout au fond de moi, je sais qu'on est inséparable pour l'éternité.

Big big problème pour toi.
Big big problème pour moi.
Que nous deux.

Quo Vadis...
" Où vas tu ?
  Qu'importe Seigneur ...
  Pourvu que ce soit avec toi !"

Seigneur, redeviendrai-je un général ?
Seigneur, redeviendrai_je un vainqueur ?
Seigneur, redeviendrai_je un winner ?

Pour toi ?
Avec toi ?
Pour ton amour de ce monde ?
Pour ton amour de ceux que tu aimes ?

Captain TRAN

No comments:

Post a Comment

1° Text your feeling, emotion, enthousiasm, ...
2° Select "Comment as" with "Anonymous"
3° Click on "Post Comment"